WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE, NAGRODA
Powierzchnia całkowita:
terminal 49 339 m2
budynek biurowy 3 802 m2
wieża kontroli lotów 705 m2
Powierzchnia użytkowa:
terminal 37 776 m2
budynek biurowy 3 689 m2
wieżą kontroli lotów 695 m2
Powierzchnia zabudowy:
terminal 17 629 m2
budynek biurowy 573 m2
Terminal posiada dwa poziomy nadziemne udostępnione dla pasażerów i jeden podziemny pełniący funkcje techniczne i socjalne z uwzględnieniem istotnej funkcji sortowni bagażowej. Odprawa pasażerów odbywa się w całości na poziomie parteru i spełnia rozwiązania umożliwiające osiągnięcie maksymalnych wskaźników przepustowości szczytowej i godzinowej. Umożliwia to jednoczesną odprawę 4 samolotów klasy B737-800. Na pierwszym piętrze znajdują się usługi, pomieszczenia biurowe obsługi terminala oraz restauracja z bufetem i dwie sale konferencyjne. Tego rodzaju funkcje odgrywają istotną rolę na lotniskach o charakterze biznesowym.
Prosta, modułowa konstrukcja Terminala, tworząca we wnętrzu jednoprzestrzenną hale, umożliwia bezkolizyjną dobudowę kolejnych elementów konstrukcji, powiększając tym samym przepustowość lotniska. Dodatkowo zastosowany rozkład funkcji wewnątrz obiektu umożliwia swobodne powielanie poszczególnych stref funkcjonalnych. Koncepcja przewiduje rozbudowę Terminalu w 3 etapach uwzględniając w przyszłości dobudowę rękawów pasażerskich.
Połać dachowa spoczywa na stalowych kratownicach a następnie na regularnym układzie skośnych słupów w kształcie litery “V”, zlokalizowanych od strony płyty postojowej i przy podjeździe. Kondygnacja podziemna zostanie wykonana w konstrukcji żelbetowej. Fasadę budynku zaprojektowano jako przeszkloną w całości szkłem o odpowiednich parametrach. Szkło na terminalu, wieży kontroli lotów oraz budynku biurowym jest kolorowe dzięki nowoczesnej metodzie podklejania szkła barwną folią. Technologia ta wykorzystuje wysoko efektywne szyby, których powłoki funkcjonują jednocześnie jako nisko emisyjne, minimalizujące ucieczkę ciepła na zewnątrz oraz przeciwsłoneczne, obniżające między innymi koszty klimatyzacji wnętrza. Przy dużej powierzchni szklenia na połaci dachowej nie bez znaczenia jest fakt, iż zaprojektowano je jako samoczyszczące. Dodatkowo zastosowanie takiego szklenia podnosi walory estetyczne obiektu.
Wszystkie obiekty zlokalizowane w obszarze opracowania zostały zaprojektowane jako funkcjonalne i proste pod względem wykonania, użytkowania i rozbudowy. Uwzględniono przy tym rozwój portu według prognozy ilości operacji lotniczych oraz wielkości ruchu lotniczego. Główna linia zabudowy kształtuje się równolegle do pasa startowego, tworząc harmonijny układ budynków posiadających jednolity charakter zabudowy lotniskowej w stonowanej kolorystyce.
DATA WYKONANIA: 8.2008
Niniejsza strona internetowa (witryna) ma wyłącznie charakter informacyjny. Informacje zawarte na niniejszej stronie internetowej nie są prawnie wiążące i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, jak również nie stanowią oferty w postaci elektronicznej w rozumieniu art. 66 ¹ Kodeksu cywilnego.